QA. Dikuasakan oleh Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Muslimah yang solehah itu umpama ANGIN yang lalu, mereka hadir tanpa disedari, tetapi kehadiran mereka itu mendamaikan hati

 
21 Mac 2013

Bukan Jodoh kita…


Bismillahirrahmanirrahim...


Mungkin jodoh kita tak panjang. Ya.. memang jodoh kita tak panjang. Aku cuba menjagamu sebaik mungkin. Namun Allah putuskan untuk kita berpisah pada hari ini… 21 Mac 2013 … Tarikh di mana aku kehilanganmu…

Jari manis dah tak semanis dulu… kerana kini kosong tak “berikat”…



Terkenang kembali tarikh di mana akad dilafazkan… Kau jadi milikku… Hati hanya mampu bersyukur. Kerana kau telah lama ku idamkan. 



Kehadiranmu membuatkan aku rasa diri berteman walaupun ku tahu Allah sentiasa ada bersama ku… walaupun kemana ku pergi akan ada yang bersama ku di kiri dan kanan. Tapi kau penemanku bila diri ditanya sudah berteman atau belum. Ku tunjukkan sahaja dirimu. Maka mereka ku anggap paham. Bicara tanpa kata kadang-kadang lebih mudah untuk dimengertikan….

Namun lumrah hidup. Setiap yang bermula, bersedialah tibanya hari akhir…

Aku redha semuanya terjadi. Semoga akan ada orang yang menjumpai mu… menyayangi lebih dari aku menjaga mu sampai hari ini… Maafkan aku… kerana kecuaianku aku kehilangan mu..



Ayatnya macam ayat putus cinta pula…
  

padahal… pelaburan dah hilang…

Hmmmm…. Tak mengapalah. Mungkin setakat ini sahaja rezeki dan jodoh ku dengan cincin tu….  Adalah hikmahnya tu.  Tulah yang ku ucapkan  berkali-kali kepada diri sendiri.  Lebih kepada memujuk diri sebenarnya…



Ubat dari “DOKTOR”:

  • Simpan duit beli yang baru. Kerana nak harapkan orang bagi… itu belum tentu boleh dapat

  • “Patah tumbuh hilang berganti”….Walaupun yang baru tak mungkin sama dengan yang lama, tapi ALLAH akan beri apa yang kita “perlu” bukannya apa yang kita “mahu”… ( Cuma sentimental value dah tak sama… )
  • Tak apalah.. Nak buat macamana lagi. Yang hilang tu biarlah. Adalah tu Allah nak berikan yang lebih baik lagi.  Jangan risau. Jangan pernah berputus asa dengan rahmat Allah.  Kita tak tahu dan tak nampak hikmahnya sekarang. Tapi pasti ada hikmahnya.

0 tautan:

Updates Melalui E-Mail