QA. Dikuasakan oleh Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Muslimah yang solehah itu umpama ANGIN yang lalu, mereka hadir tanpa disedari, tetapi kehadiran mereka itu mendamaikan hati

 
3 Januari 2012

Cinta atau Nafsu?



Ya ukhtiku sayang yang dimuliakan Allah..

Ternyata menjadi trend pada masa kini.. apatah lagi bila facebook ada function 'in relationship/status'. come on la ukhtiku sayang.. anda-anda ini amat berharga. Cinta anda sangat mahal dimata Allah SWT. jangan lalai. Lalai. Lalai. Lalai. ayuh kita berubah!!

kita ini antara contoh untuk membimbing 'kanak-kanak ribena' yang perlukan pimpinan dari kita. kalau kita sendiri hanyut dek nafsu hati, maka sampan yang kita dayungkan untuk kawan-kawan kita pun akan hanyut punah ranah macam kita. Bangun, Bangun, Bangun. lelaki bukan segalanya.  Melainkan dia adalah suami.

kita akan terjebak  dengan lagha.. lagha..lagha.. wahai sayang-sayang muslimahku  sekalian jika kita rela cinta dan nafsu menguasai diri kita!!! lelaki boleh jadi pemimpin jika dia adalah seorang suami yang sah dan halal. tetapi kebarangkalian yang tinggi untuk menjadi virus pada kekuatan iman dan diri apabila dia adalah bukan mahram kita.naudzubillah!!!!!

betulkan apa yang terbiasa ukhti muslimahku, dan biasakan apa yang betul...

0 tautan:

Updates Melalui E-Mail