QA. Dikuasakan oleh Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Muslimah yang solehah itu umpama ANGIN yang lalu, mereka hadir tanpa disedari, tetapi kehadiran mereka itu mendamaikan hati

 
19 Mei 2011

Konvokesyen



Hari ini dan semalam hari baik, Alhamdulillah buat segala yang berlaku. Tahniah buat yang diraikan pada tarikh yang sama jika dirinya masih mengingati. Tahniah, moga terus berbakti dan terus menerus menuntut ilmu buat alam pekerjaan.  Mendengar keputusan yang begitu panjang, kekal abadi tiada matinya lagi buat kita semua. Selamat berkonvokesyen buat yang telah, sedang dan akan berkonvokesyen.




Moga-moga peluang kita sama-sama berkonvokesyen di sini menjadi memori bersama sebelum KONVOKESYEN di bawah Arasy yang dijanjikan buat 7 golongan terbaik. Moga aku dan kalian sekalian pembaca termasuk salah seorang dari penerima anugerah yang memiliki sekurang-kurangnya 1 daripada 7 ciri-ciri graduan TERBILANG dalam kursus kehidupan yang berbeza jangka waktu mula dan tamatnya.

"Menuntut ilmu biar lepas dari ladang sembelihan potensi, ladang pengebumian ilmu dan ladang kematian mahasiswa yang diatasnamakan sebuah KONVOKESYEN... sepertimana yang digariskan oleh Maududi yang mencari nyawa-nyawa anak muda Islam yang masih hidup dicelahan ribuan mahasiswa yang disembelih dengan simboliknya sebuah skrol ijazah... "- Ilham Tuhanku buat makhluk-Nya yang hina lagi lemah.

Moga dipermudahkan jalanku menjauhi Neraka dan mendekati Syurga. Musafir selama dua tahun setengah ini dengan memakan perjalanan ratusan kilometer telah tamat pada hari ini.. Kepingin sekali ku menambah teman-teman berbual yang takkan pernah meninggalkan aku dalam perjalanan pergi dan balik yang dekat dimata tapi kekal disaat nanti. Moga kenderaanku dalam keadaan baik buat memudahkan urusanku bergerak. Moga dipermudahkan jua pemergian. Moga diperindahkan jua jalan-jalan pergi dan pulang ku.


0 tautan:

Updates Melalui E-Mail