QA. Dikuasakan oleh Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Muslimah yang solehah itu umpama ANGIN yang lalu, mereka hadir tanpa disedari, tetapi kehadiran mereka itu mendamaikan hati

 
27 Disember 2011

Hidup songsang



Hubungan homoseksual dilihat muncul kembali pada zaman ini selepas banyak sekali kemungkaran serta salahlaku yang dilakukan golongan yang mendahulukan hawa nafsu daripada takut ditimpa azab ALLAH..

Terbaru terdapat beberapa laporan media yang mempamerkan perkahwinan sejenis yang dilakukan di negara Barat.  Perbuatan itu jelas menyalahi agama , budaya dan adat masyarakat kita.

Perbuatan itu bukan sahaja salah dari segi pandangan agama, malah menjadi kutukan kepada budaya sesebuah masyarakat bertamadun.

Benarlah, apabila nafsu sudah menguasai diri, akan hilang perasaan bersalah dan malu atas perbuatan terkutuk yang dilakukan.

Ketahuilah tujuan ALLAH menjadikan manusia itu berpasang-pasangan untuk mereka saling berkenal-kenalan dan menikmati kehidupan sebagai pasangan terbaik dalam mengembangkan zuriat serta keturunan.

Hakikatnya jika perkahwinan sejenis ini  diterima dan diamalkan dalam kehidupan, itu amat melampau.  Dalam Islam tidak dinamakan perkahwinan jika ia berlaku antara dua individu yang sama jantinanya. ‘Perkahwinan’ itu jugalah yang akan menjadi punca pupusnya zuriat manusia secara perlahan-lahan. 

Bala ALLAH tidak mengira sesiapapun sama ada mereka lakukan atau tidak tetapi ia diturunkan kepada keseluruhan umat.

Lihat sahaja, bukti yang termaktub dalam Al-Quraan mengenai kisah kaum Nabi Luth yang dilenyapkan dari muka bumi ini. Kisah itu perlu dijadikan iktibar buat umat pada masa kini.
Perbuatan ini haram hukumnya. Maka jika mereka membenarkan perkara yang diharamkan oleh ALLAH, mereka terkeluar dari Islam.  Dalam hal ini penting pendidikan dari kecil dengan mempersiapkan mereka dengan didikan agama dan panduan mengenai hokum halal dan haram dalam Islam.

Oleh itu,jika perbuatan itu tetap dilakukan, perumpamaan bukan lagi seperti menconteng arang dimuka kaum keluarga sendiri tetapi ketahap mencalit najis. Mereka adalah golongan manusia yang sudah tidak waras lagi.


Artikel asal ditulis oleh Mohd Fadly Samsudin dalam ruangan Ad-din (harian metro 23 Dis 2011)

1 tautan:

AL-QASSAM berkata...

Akhir Zaman. Kita akan dihidangkan dengan perkara2 yang telah belaku sebelum Islam dibawa oleh Nabi kita, itulah tanda2 kita di penghujung kehidupan. Ayuh lakukan perubahan

Updates Melalui E-Mail