QA. Dikuasakan oleh Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Muslimah yang solehah itu umpama ANGIN yang lalu, mereka hadir tanpa disedari, tetapi kehadiran mereka itu mendamaikan hati

 
18 April 2011

Tipah tertipu..

Apakah anda pernah berchatting? Ya, Chatting merupakan aktiviti yang cukup menyenangkan dan memberikan penyegaran tersendiri saat kita jenuh mahupun kepala dibebani dengan kerja-kerja yang tak tahu bila nak habis. Tapi apakah anda tahu bahaya tersendiri dari chatting tersebut? Mungkin anda pernah menjadi korban penipuan oleh teman Chatting sendiri? Atau anda sendiri penipunya? (hehehe mudah-mudahan tidak :-D).  


Belakangan ini banyak sekali Chatting Messenger yang muncul, bermula dari yang jenis mobile mahupun desktop. Disatu sudut, chatting menguntungkan tetapi disudut yang lain chatting juga menimbulkan lebih ramai mangsa penipuan.

Jika anda pernah menjadi Tipah yang tertipu,maka pelajarilah kembali apa itu dunia maya khususnya ketika anda berchatting  dan juga jangan mudah percaya dengan teman chatting anda kerana kita tidak tahu dari mana mereka berasal. Bagi yang belum menjadi korban, mudah-mudahan pengalaman teman seperti si Tipah ini  bisa membuka mata anda agar tetap berhati-hati ketika di dunia maya dan selalu waspada. 

Sekian tulisan saya kali ini, semoga kita bisa mengambil hikmahnya.



2 tautan:

AL-QASSAM berkata...

Macam kena pada diri sendiri je. aish!!

Qabsah Anisah berkata...

bukanlah...sbg peringatan buat diri sendiri..dan mungkin jg silent reader agar lebih berhati2....^_^

Updates Melalui E-Mail