QA. Dikuasakan oleh Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Muslimah yang solehah itu umpama ANGIN yang lalu, mereka hadir tanpa disedari, tetapi kehadiran mereka itu mendamaikan hati

 
19 Mei 2012

Hak seorang Muslimah



Sedang kaki ini melangkah di atas titian kayu menuju ke jeti untuk kembali ke bandaraya Kota Kinabalu, tiba-tiba ada seorang kanak-kanak menyapa aku.

          Assalamualaikum ustazah

Sambil tersenyum ku membalas salam kanak-kanak itu.
       
          Wa’alaikum salam. Hati-hati jalan

          Bye ustazah…

          Bye.. =)


********************



Begitulah serba sedikit nak aku kongsikan pengalaman aku bila aku memilih untuk memakai tudung seperti sekarang

Apa yang aku ingin kongsikan disini  adalah mengenai hak seorang wanita MUSLIMAH ..

Jangan takut dilabel sebagai "ustazah"..tak salah pun, bahkan mereka yang suka melabel itu yang berfikiran "sempit" dan kurang ilmu tentang hak seorang muslimah :)

Kata-kata ini sebagai penguat jiwa kepada mereka yang bertudung besar dan labuh tetapi bukan bidang atau jurusan pendidikan Islam. Ramai yang suka "mengejek-ejek" dan mengatakan bahawa tudung labuh atau tudung besar ialah hanya seorang ustazah.

Memanglah hakikatnya tidak salah digelar sebegitu, tetapi  aku ingin mengatakan bahawa untuk bertudung besar dan  labuh, ia adalah hak untuk setiap muslimah. Jangan  takut digelar "ustazah".




0 tautan:

Updates Melalui E-Mail