QA. Dikuasakan oleh Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Muslimah yang solehah itu umpama ANGIN yang lalu, mereka hadir tanpa disedari, tetapi kehadiran mereka itu mendamaikan hati

 
28 Jun 2012

Diari : 7811


Alhamdulillah di atas segala nikmat dan rezeki yang  Dia berikan kepadaku. InsyaALLAH… Berbalik semula berkaitan dengan nombor. =). Ada apa pada nombor itu? Mungkin bagi mereka yang tidak begitu ambil peduli mengenainya akan mengabaikan kepentingan nombor dalam kehidupan. Bermula dengan nombor satu. Ahad..=) Banyak yang boleh kita jelaskan mengikut kefahaman diri sendiri selagi ia tidak menyimpang dari kebenaran. Bagi aku sendiri kenapa tidak aku mencari nombor yang besar maknanya buat aku dengan mengorbankan sedikit nombor..($_$).. 

Terlalu  berbunga-bunga  rasanya mukadimah yang aku berikan.


Kenapa aku memilih nombor 7811 sebagai nombor kenderaanku? Sebelum itu, saya ingin bertanya, bagi anda, apa yang anda paham mengenai nombor ini?

Bagi aku, aku memilih nombor ini atas sebab tak dapat nombor 1187. . agak kelakar bunyinya .. bagi aku yang suka bermain dengan nombor, aku mempunyai tafsiran aku yang tersendiri.



Nombor ini sebenarnya pantulan dari nombor 1187. Masuk fizik sekejap  (.>_<.)

  • 11 bermaksud, 10 + 01 = 11
  • 87 bermaksud aku dah setengah abad .. Agak berusia rupanya (^__~)

Taknak terlalu direct , saya pilih 7811





Saya ingin kongsikan pengiraan dan tafsiran aku mengenai nombor ini

  • 7 + 8 + 1 + 1 =17
                                1 + 7 = 8

  • 78 + 11 = 89
                         8 + 9 = 17
                         1 + 7 = 8

  • 781 + 1 = 782
                         78 + 2 = 17
                           1 + 7 = 8

                            7+ 82 = 89
                             8 + 9 =17
                             1 + 7 = 8

                       7 + 8 + 2 =17
                             1 + 7 = 8

  • 7 + 811 = 818
                        81 + 8 = 89
                          8 + 9 = 17
                          1 + 7 = 8

                        8 + 18 = 26
                          2 + 6 = 8

  • 7811= 71 + 81 = 152
                                   1 + 5 + 2 = 8



Lihatlah semuanya menghasilkan nombor 8..( ^_^ )

Ringkasan bagi aku setakat ini, hasil tambah bagi nombor 7811, walau berterabur macamana pun susunannya, akan menghasilkan angka 8. Betul ke? Aku harap aku akan menemui satu step yang menyatakan hypothesis ini salah …( Teringat pula masa belajar dulu. asyik-asyik nak menafikan suatu pernyataan. tapi kena proof dulu baru boleh terima )… Ini lah kesan jangka panjang belajar math dalam satu chepter pembuktian, Proofing method dulu. Buatlah step panjang-panjang, tapi yang dilihat hanya jawapan terakhir...hehehe..

ambil persamaan ni pula
84  = 4096   ( kuasa empat sebab plate number ni cuma ada 4 nombor je ka? ke lebih? =))
        4 + 0 + 9 + 6 = 19
                               1 + 9 = 10**
                               1 + 0 = 1    (ia kembali kepada yang SATU )



**  nombor  1, 9 dan 10 memang ada maksud pada aku
     10.01.1987 
      1+ 0 + 0 + 1 + 1 + 9 + 8 + 7 = 9
 


Sebab lain kenapa aku memilih nombor ini kerana ingin menggabungkan dua plate number kereta yang banyak berjasa kepada kami sekeluarga.

Mari kita lihat persamaan yang tak berapa nak betul (>_<) 


SAB 3478 D +  SA 1162 Y = SAB 7811 K


Kenapa aku memilih  SAB dan K  pula? sebab dah running dia  sekarang ( # _ # )

SAB bukan bermaksud Saya Anak Bapa ye… =)…  itu menunjukkan saya anak Sabah .Orang KK. haaa K yang di belakang tu menunjukkan Kota kinabalu. Boleh pula.=P  Walau dimana pun kereta ini bakal memutarkan rodanya nanti , aku bangga dan bersyukur menjadi anak kelahiran negeri Sabah dan membesar di KK =)





Ada - ada saja..=)

0 tautan:

Updates Melalui E-Mail